Oudhollandse gerechten in een 2020 saus

Door: Berry van Kruistum

Dé cateraar die na 15 jaar weer zelf het slagersmes in de hand nam en in korte tijd zelfs 30 verschillende vegetarische producten ontwikkelde. Ondanks dat zijn cateringbedrijf gedwongen stil stond, bruiste hij van de energie en ideeën. Hoe is het nu met Berry? 

Toen de maatregelen even versoepeld werden, kwamen er veel aanvragen binnen bij Berry en zijn team. “Van de zomer heeft de slagerij heel goed gedraaid. Dit kwam mede omdat de vakantieparken hier in de buurt heel erg vol zaten. Ook hebben we toen veel aan de horeca in de buurt geleverd. Helaas kwamen er eind augustus weer nieuwe maatregelen, waardoor er helaas veel afzeggingen waren.”

B&G stampotten drive-in

De vorige keer toen ik je sprak bruiste je van de energie en ideeën. Zijn hier nog gave dingen uitgekomen? “Ja dat zeker, in de tussentijd hebben we allerlei nieuwe ideeën tot stand gebracht. Zo zijn we sinds kort begonnen met een stamppot drive-in op maandag en donderdag. Het was zo leuk hoe dit is ontstaan. We hebben dit concept met het team op een vrijdagmiddag bedacht. Hier werden we allemaal zo enthousiast van, dat we het weekend gelijk gingen flyeren in de buurt en het ook online gepromoot hebben. De maandag daarna was al de eerste drive-in en dit was gelijk een succes. We hebben nu al heel veel klanten mogen ontvangen bij de drive-in. Hier ben ik echt heel trots op en helemaal op het team, hoe ze dit oppakken en volledig achterstaan. Daarnaast heeft B&G, om in te spelen op het seizoen, het wild van de Veluwe toegevoegd aan hun assortiment.

“Op de parkeerplaats krijg je huisgemaakte stamppot met jus, spekjes en rookworst.”

Seizoen verschillen

Per seizoen worden er andere producten verkocht. Zie je dat verschil in het assortiment ook terug tussen de eerste lockdown en nu? “We zagen dat veel mensen positief bleven en ondanks de kleinere groepsgrootte, toch lekker de barbecue aan deden. Hierdoor zijn er heel veel barbecueproducten verkocht. Nu merk je dat mensen al bezig zijn met de komende feestdagen en het gourmetvlees alvast inkopen.”

Ook cateraars gaan online

Op het gebied van catering is er weinig veranderd in de tussentijd. B&G Catering ligt nog steeds stil. Zoals we Berry kennen, blijft hij positief en is al hij bezig met de toekomst. “Onze toekomst zit ook in het stuk online. Met onze webshop proberen wij hierop in te spelen en meer en meer wordt ook besteld via onze webshop: Het Pleintje.

“Mijn motto: Gas geven en positief blijven!”

Daarnaast denk ik dat het streekproduct steeds belangrijker wordt en de vraag hierna zal groeien. Verder hoop ik dat we volgend jaar weer grote feesten en bruiloften kunnen houden.”

Berry geeft het bekende estafettestokje door aan Rival Foods. Hét bedrijf wat net een duurzame prijs heeft gewonnen. Zij laten vegetarische vleesvervangers nog meer op vlees te laten lijken qua structuur met minimale ingrediënten. Berry is benieuwd naar welke producten ze gaan uitleveren en wie is hun doelgroep? Dit lees je in het interview van Rival Foods!

 

 

Vond je dit artikel interessant? Lees ook:

Lees alle artikelen op NEON Food Ondernemersnieuws.