YW_NEON_Website header 6-1

Woensdag 18 september 2019, 16.00 – 19.00 uur
Locatie: Mauritskazerne van TeKa Groep in Ede 

Woensdag 18 september 2019, 16.00 – 19.00 uur
Locatie: Mauritskazerne van TeKa Groep in Ede 

Woensdag 18 september, 16.00 – 19.00 uur
Locatie: Mauritskazerne van TeKa Groep in Ede

Woensdag 18 september, 16.00 – 19.00 uur
Locatie: Mauritskazerne van TeKa Groep in Ede

Op 18 september is de zesde bijeenkomst van NEON! Het thema van deze editie is: Van product naar merk. 
Hoe komt het dat het één een gewoon plakje kaas is en noemen we het ander een plakje Remeker Kaas? Of vragen klanten bewust naar een Kipster ei terwijl een ander geen voorkeur heeft. 

Een merk is dan ook meer dan een product, er hoort een gevoel bij. Maar hoe bouw je aan zo’n merk, hoe activeer je het merk, op wie richt je je, welke rol spelen jij en je medewerkers en wat levert het op? Tijdens de bijeenkomst geven andere ondernemers uit Ede en omgeving je inspiratie over hoe zij dit gevoel gecreëerd hebben rondom hun product en zo een sterk merk hebben gebouwd

NEON is het NEtwerk voor en door ONdernemers dat start in het kennishart van de Foodvalley: Ede en Wageningen. Het is voor ondernemers en bedrijven die bezig zijn met agri en food: van bakkers tot pluimveehouders en van kennisinstituten tot transporteurs.

Op 18 september is de zesde bijeenkomst van NEON! Het thema van deze editie is: Van product naar merk. Hoe komt het dat het één een gewoon plakje kaas is en noemen we het ander een plakje Remeker Kaas? Of vragen klanten bewust naar een Kipster ei terwijl een ander geen voorkeur heeft. Met een merk verovert u een plek in het hart van de klant, zodat zij als eerste aan uw 'merk' denken. 

Een merk is dan ook meer dan een product, er hoort een gevoel bij. Tijdens de bijeenkomst geven andere ondernemers uit Ede en omgeving u inspiratie over hoe zij dit gevoel gecreëerd hebben rondom hun product en zo een sterk merk hebben gebouwd. Een sterk merk heeft overigens niet alleen invloed op de klant, maar zeker ook op de werving van nieuw personeel.
Wie wil er niet bij een stralende organisatie werken?

NEON is het NEtwerk voor en door ONdernemers dat start in het kennishart van de Foodvalley: Ede en Wageningen. Het is voor ondernemers en bedrijven die bezig zijn met agri en food: van bakkers tot pluimveehouders en van kennisinstituten tot transporteurs.

Op 18 september is de zesde bijeenkomst van NEON! Het thema van deze editie is: Van product naar merk. Hoe komt het dat het één een gewoon plakje kaas is en noemen we het ander een plakje Remeker Kaas? Of vragen klanten bewust naar een Kipster ei terwijl een ander geen voorkeur heeft. Met een merk verovert u een plek in het hart van de klant, zodat zij als eerste aan uw 'merk' denken. 

Een merk is dan ook meer dan een product, er hoort een gevoel bij. Tijdens de bijeenkomst geven andere ondernemers uit Ede en omgeving u inspiratie over hoe zij dit gevoel gecreëerd hebben rondom hun product en zo een sterk merk hebben gebouwd. Een sterk merk heeft overigens niet alleen invloed op de klant, maar zeker ook op de werving van nieuw personeel. Wie wil er niet bij een stralende organisatie werken?

NEON is het NEtwerk voor en door ONdernemers dat start in het kennishart van de Foodvalley: Ede en Wageningen. Het is voor ondernemers en bedrijven die bezig zijn met agri en food: van bakkers tot pluimveehouders en van kennisinstituten tot transporteurs.

Op 18 september is de zesde bijeenkomst van NEON! Het thema van deze editie is: 
Van product naar merk. Hoe komt het dat het één een gewoon plakje kaas is en noemen we het ander een plakje Remeker Kaas? Of vragen klanten bewust naar een Kipster ei terwijl een ander geen voorkeur heeft. Met een merk verovert u een plek in het hart van de klant, zodat zij als eerste aan uw 'merk' denken. 

Een merk is dan ook meer dan een product, er hoort een gevoel bij. Tijdens de bijeenkomst geven andere ondernemers uit Ede en omgeving u inspiratie over hoe zij dit gevoel gecreëerd hebben rondom hun product en zo een sterk merk hebben gebouwd. Een sterk merk heeft overigens niet alleen invloed op de klant, maar zeker ook op de werving van nieuw personeel. Wie wil er niet bij een stralende organisatie werken?

NEON is het NEtwerk voor en door ONdernemers dat start in het kennishart van de Foodvalley: Ede en Wageningen. Het is voor ondernemers en bedrijven die bezig zijn met agri en food: van bakkers tot pluimveehouders en van kennisinstituten tot transporteurs.

Op 18 september is de zesde bijeenkomst van NEON! Het thema van deze editie is: 
Van product naar merk. Hoe komt het dat het één een gewoon plakje kaas is en noemen we het ander een plakje Remeker Kaas? Of vragen klanten bewust naar een Kipster ei terwijl een ander geen voorkeur heeft. Met een merk verovert u een plek in het hart van de klant, zodat zij als eerste aan uw 'merk' denken. 

Een merk is dan ook meer dan een product, er hoort een gevoel bij. Tijdens de bijeenkomst geven andere ondernemers uit Ede en omgeving u inspiratie over hoe zij dit gevoel gecreëerd hebben rondom hun product en zo een sterk merk hebben gebouwd. Een sterk merk heeft overigens niet alleen invloed op de klant, maar zeker ook op de werving van nieuw personeel. Wie wil er niet bij een stralende organisatie werken?

NEON is het NEtwerk voor en door ONdernemers dat start in het kennishart van de Foodvalley: Ede en Wageningen. Het is voor ondernemers en bedrijven die bezig zijn met agri en food: van bakkers tot pluimveehouders en van kennisinstituten tot transporteurs.

SPREKERS

Hans Steenbergen

HANS STEENBERGEN
Trendwatcher, Founder Food Inspiration & Shoot My Food
Hans neemt ons op zijn bevlogen wijze mee in de wereld van food en hoe en waarom we van prijs naar waarde kunnen gaan. Relevant voor iedereen die in de wereld van agrofood werkt: van agrariër, retailer, beleidsmaker tot en met chef.

www.foodinspiration.nl

Joost belt

JOOST BELT
Group Director Marketing & Communicatie bij Koninklijke De Heus
Joost gaat in op het belang van het creëren van merkbeleving en vertelt ons over wat een goede reputatie en imago oplevert voor een
bedrijf richting klanten, (nieuwe) medewerkers,
leveranciers en de samenleving.

www.de-heus.nl

JOOST BELT
Group Director Marketing & Communicatie bij Koninklijke De Heus
Joost gaat in op het belang van het creëren van merkbeleving en vertelt ons over wat een goede reputatie en imago oplevert voor een  bedrijf richting klanten, (nieuwe) medewerkers,
leveranciers en de samenleving.

www.de-heus.nl

Bart Boon
Gert-Jan
Jan dirk Remeker
Joris van veldhuizen

BART BOON
Eco Fields

Boer Boon over de groei van
Eco Fields; de enige
biologische kalverhouderij in Nederland. Eco Fields staat voor ondernemen met respect voor mens, dier en omgeving en dát proef je.

www.ecofields.nl

GERT-JAN VAN BEEK
"Eitje van de Boer"

Gert-Jan vertelde op festival Foodunplugged zijn verhaal over “Eitje van de Boer” sámen met enkele (weglopende) kippen – en met succes, de bezoekers hingen aan zijn lippen! Van eierhandel naar “Eitje van de Boer”

www.eitjevandeboer.nl

JAN DIRK VAN DE VOORT
Remeker

Boer Jan Dirk, maker van de prijswinnende Jerseykaas “Remeker” over dé ingrediënten voor het sterke merk Remeker:
De familie van de Voort, de Grond, het rijpingsproces en natuurlijk de Jersey koeien.

www.remeker.nl

JORIS VAN VOORTHUIZEN
Jorisbrood

Natuurbakker Joris over zijn groeiende merk “Jorisbrood” en zijn filosofie. “Broodliefhebbers verdienen het best mogelijke brood dat de aarde, de akkerbouwer, de molenaar en de bakker samen kunnen maken.”

www.jorisbrood.nl

PROGRAMMA

16.00 - 16.30 uur
Inloop & welkom in de Mauritskazerne

16.30 - 16.45 uur
Introductie op het thema 'Van product naar merk' door Hans Steenbergen 
(Trendwatcher, Founder Food Inspiration & Shoot My Food)

16.45 - 17.00 uur
AgroFood Ondernemers uit Ede en omgeving vertellen waarom en hoe zij van product naar merk zijn gegaan. Met als resultaat dat hun producten nu op de menukaart van sterrenrestraurants staan, ze hun afzetmarkt heel speficifiek weten te vergroten en ze workshops geven op dé Foodcongressen. Hans Steenbergen gaat in gesprek met de ondernemers van Remeker, Eco Fields, Jorisbrood en Eitje van de Boer.

17.00 - 17.10 uur 
Wat een goede reputatie en imago oplevert voor een bedrijf richting klanten, (nieuwe) medewerkers,
leveranciers
en de samenleving door Joost Belt 
(Group Director Marketing & Communicatie bij Koninklijke De Heus)

17.10 - 17.15 uur
Overhandiging Agrifood Monitor Ede-Wageningen 2018 door wethouder Leon Meijer

17.15 - 18.00 uur
NEON in actie met "Blind Beet" (waarvan je niet weet wat je eet).
Met elkaar in gesprek over ideeën en vragen over 'Van product naar merk'

18.00 - 19.00 uur
Wrap-up en netwerkborrel

 

LOCATIE

1 homepage Mauritskazerne header

Loop rond en bewonder de net geopende Mauritskazerne. NEON netwerk heeft de primeur; wij zijn de eerste zakelijke groep die hier te gast is.

Mauritskazerne
Nieuwe Kazernelaan 2 D41
6711 JC Ede

AANMELDEN

NIEUWSBRIEF

Op de hoogte blijven? Schrijf u zich dan hieronder in voor de NEON nieuwsbrief!
Als u zich al heeft aangemeld ontvangt u deze updates ook.

EERDERE BIJEENKOMSTEN

Food bijeenkomsten 5

NEON bijeenkomst 5
Woensdag 10 april 2019
16.00 - 19.00 uur

NEON food bijeenkomst 4

NEON bijeenkomst 4
Woensdag 17 januari 2019
16.00 - 19.00 uur

NEON3

NEON bijeenkomst 3
Donderdag 6 september 2018
16.00 - 19.00 uur

NEON2

NEON bijeenkomst 2
Woensdag 25 april 2018
16.00 - 19.00 uur

NEON1

NEON bijeenkomst 1
Donderdag 15 maart 2018

16.00 – 19.30 uur (inclusief diner)


 

 

Neon quote2

CONTACT

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem dan contact ons op via info@neonfood.nl of met Sandra van Liere van de Gemeente Ede via Sandra.van.Liere@ede.nl of Marit Rietveld via Marit.Rietveld@ede.nl.

NEON food is een initiatief van de Gemeente Ede. De uitvoering van de bijeenkomsten is in handen van
ProefLab Wageningen & Youngwise.

Logo- Gemeente-Ede-Transparant
NEON Food